RO OG VELVÆRE I SKOGEN

 

Bli med på avslappende og oppbyggende yoga i rolige omgivelser med instruktør Anette Haave Åsheim,

RYT 200 - VINYASA, YOGA VIDA, NYC 2014. Sertifisering i RESTORATIVE YOGA med Dr. Abby Paloma- YOGA VIDA 2016, NYC. BARSELYOGA og BARNEYOGA, Oslo Yoga 2018, 2019.

KURS HØSTEN 2019

RESTORATIVE YOGA- TIR KL 20:00-21:10

VINYASA NYBEGYNNER- ONS & TOR KL 18:00-19:10

VINYASA ÅPENT NIVÅ- ONS & TOR KL 19:30- 20:40

MAMMA & BABY, BARSELYOGA- TOR KL 10:30-12.40

BARNEYOGA DROP-IN- ENKELTE HELGER FØR ÅPNINGSTID ( HVIS VÆRET TILLATER)

Det kan gis kjøretillatelse hele veien opp til Gupu på kveldstid.

BESTILL HER

Påmeldingen er bindende.

Hva er vinyasa yoga?

 

Vinyasa er en energisk og dynamisk yogaform hvor pusten leder hver bevegelse. Mange vil beskrive vinyasa som en meditasjon i bevegelse, hvor man fokuser på tilstedeværelse og intensjon mens pust og bevegelse forenes. I løpet av timen vil du merke at stress og uro sakte, men sikkert forsvinner. Yoga er supert for fordøyelse, pust, blodsirkulasjon, styrke, balanse, smidighet, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Man får mer overskudd og et rolig og tilfreds sinn.

Vinyasa Ny

For deg som alltid har vært nysgjerrig på yoga, men som kanskje ikke har turt å ta steget inn enda. Kanskje har du en stressende og stillesittende jobb foran pcén og føler at du kan myke opp kroppen litt? Kanskje trenger du et mentalt avbrekk, eller å lære rogivende øvelser som du kan ta med deg inn i hverdagen?

Velkommen til Vinyasa Nybegynner på Gupu. Målet med dette kurset er å introdusere yoga på en ryddig, jordnær og skånsom måte, samt å skape et miljø hvor alle føler seg velkomne uansett form.  Du vil lære nyttige puste- og avspenningsteknikker, samt rogivende øvelser for smidighet, styrke, balanse og fokus.

Hver time avsluttes med en enkel savasanamassasje med eteriske oljer (Ansikt, hode, nakke) og du vil få personlig assistanse, justeringer og veiledning gjennom timen hvis du ønsker det.  

Passer for alle.

Vinyasa Åpen

Et balansert kurs for deg som har gjort noe yoga før, men det er ikke noen krav til dette. Det kan være en fordel å kjenne til solhilsen A og B, men hvis du er sporty kan du bare henge deg på!

På Vinyasa Åpen vil du lære nyttige puste- og avspenningsteknikker, samt rogivende og energirike øvelser for smidighet, styrke, balanse og fokus. Tempoet er noe høyere enn nybegynner slik at vi får plass til flere øvelser ila timen. 

Hver time avsluttes med en enkel savasanamassasje med eteriske oljer (Ansikt,hode, nakke) og du vil få personlig assistanse, justeringer og veiledning gjennom timen hvis du ønsker det.  

Mamma & Baby yoga.

“Mamma & Baby”  er et nærende kurs hvor mor kan senke skuldrene, finne tilstedeværelse, samt å bygge seg opp etter fødsel. Barnet er aktivt med i timen og vil bli lekt med, sunget til og massert i løpet av timen.

Vi vil arbeide med øvelser som både styrker og mykgjør.

I løpet av kurset vil vi bruke mye tid på å få kontakt med, og å styrke bekkenbunn og kjernemuskulatur. Mye kjærleik skal rygg, hofter og stive amme- og bæreskuldre også få.

Du vil lære sanger, morsomme leker og enkel babymassasje.

I timen har du som mor mulighet til å gi barnet ditt så mye oppmerksomhet som det trenger, og kan amme, stelle og bysse underveis om det trengs.

Målet med kurset er å utruste mor med nyttige verktøy for å skape bevissthet i egen kropp, og i sine tanke- og bevegelsesmønstre. “Mamma & Baby” på Gupu skal også være et sted med en rolig og koselig atmosfære hvor mor og baby kan knytte vennskap til andre barselkvinner og barn i et åpent og styrkende fellesskap.

 

Anbefalt oppstart på dette kurset tidligst 8 uker etter fødsel og fram til krabbestadiet.

Opptil 7 kvinner med baby pr kurs

Hvordan komme seg hit med vogn

Fra Vestmarksetra parkering kan du enkelt  trille hele veien opp til oss.  ( Vestmarkveien. )

Ca 30 min rolig gange.

Myk & Rolig Yoga (dagtid)

En myk opp rolig time som passer for absolutt alle. Vi vil starte hver time med en rolig avspenningssekvens for å kontakt med pusten og myke opp kropp og sinn. Deretter vil vi gjøre skånsomme øvelser som styrker, åpner og myker opp kroppen.